יום שני, 27 ביוני 2011

איך לבחור מצלמות אבטחה?

החלטתם שאתם צריכים מצלמות אבטחה, אבל לא יודעים איזה סוג מצלמה?

בין אם הצורך הינו מעקב מטפלת  או השגחה סיעודית, בין אם לנתר ולצפות  בעסק או לאבטח את הבית, סביר להניח שגיליתם שהינכם מוצפים באפשרויות שונות ומשונות.
בכתבה קצרה זו נעזור לכם לאפיין את הצורך שלכם במצלמות אבטחה ולמקד אתכם במה שאתם באמת צריכים!
מאחר ועולם מצלמות האבטחה מכיל בתוכו מגוון רחב של מצלמות, המתאימות לצרכים שונים,כתבה זו תציג את סוגי המצלמות האבטחה הקיימות, ותבחן את מידת התאמתן לצרכים השונים .  

סוגי מצלמות:

  • מצלמת אבטחה בסיסית: מצלמה שנועדה לשימוש בחללים תוך מבניים קטנים ובינוניים, לרוב מצוידת בזרוע המאפשרת תליה מהקיר או מהתקרה, ושינוי זווית הכוונון שלה לפי הצורך.
המצלמה הנ"ל היא הבחירה הקלאסית למשתמש הביתי /עסקים קטנים ומקנה מקסימום תועלת  במינימום השקעה. לדוגמא מצלמות אבטחה IP בלינק הבא: http://www.neocam.co.il/services/ip-cameras-and-accessories
  • מצלמת אבטחה לראיית לילה: מצלמות אלו מצוידות בטכנולוגיית אינפרה אדום המאפשרת צפייה בתנאי חשכה,  וחלקן מתאימות לשימוש בתנאי חוץ (גשם, שמש, אדים, לחות). מצלמות אלו הן הבחירה הטבעית למשתמש המעוניין לצלם בתנאי חשכה, בין אם הצורך הוא חוץ ביתי או תוך ביתי.
בזמן רכישת מצלמות כאלה, חשוב לברר מהו המרחק הדרוש בין המצלמה לאובייקט הנצפה, והאם יש תאורה תומכת במקום. מצלמות אבטחה עם ראיית לילה באיכות טובה מאפשרות צפייה בין 8 ל-16 מטר בתנאי חשכה מוחלטים.

מצלמת אבטחה כיפה (או בלעז FD ): מצלמות אלה נועדו לתת זווית רחבה על המתרחש. אידיאליות במיוחד כאשר הם מוצבות מעל קופה רושמת בזווית שתאפשר לבעל העסק צפיה   גם על פעילות העובד, וגם תעניק לו מבט כולל על אזור העבודה (במקרה שיש צורך לנתר את פעילות הלקוחות שמתרחשת קרוב  לקופה).חשוב לציין שמצלמות כיפה הן מצלמות אבטחה המותקנות ישירות על גבי התקרה. מכורח זאת, הן בדרך כלל אינן מתאימות לדוכנים או לחללים גבוהים במיוחד.

  • מצלמת אבטחה ממונעת (או PT / PTZ ): למצלמות אלו יש יכולת להניע את העדשה בכיוונים  ימין, שמאל ,למטה ולמעלה. בחירה במצלמה כזו היא מצוינת במקרה ויש פעילות היכולה לשנות מיקום בחלל רחב. אם יש צורך בהתמקדות בפרטים (נניח, בחינת הבעות פנים), או בכיסוי חלל גדול במיוחד (כמו  אזור עבודה במפעל), יש צורך לבחור בגרסה המשוכללת יותר – מצלמה נעה המצוידת גם  בזום (נקראת גם PTZ).
          למי שמעוניין לשים מצלמה אחת ולקבל כיסוי נרחב לחלל גדול, מצלמת אבטחה ממונעת הינה הפתרון                       המושלם עבורו.

  • מצלמת אבטחה נסתרת: מצלמות אבטחה מוסלקות בתוך אובייקט אשר איננו נראה כמצלמה כגון – גלאי נפח, גלאי עשן וכו'...
אופציה זו תאפשר לנתר פעילות מבלי לחשוף את העובדה שיש מצלמה העושה זאת. הבחירה במצלמות אבטחה מוסלקות טובה כאשר ישנו ביטחון שנוכחות מצלמה תגרום לאובייקט המצולם להתנהג בצורה שאינו חושפת אותו (עובד החשוב בגניבה, מטפלת שחשודה בטיפול לא ראוי וכו'..) חשוב לציין, שאם הבחירה היא במצלמה שכזו, יש להקפיד שהחיווט למצלמה יעשה בצורה מקצועית ומסוות, וזאת על מנת שלא לחשוף את יעודה האמיתי.יחד עם זאת נדגיש שבמידה ואנו מתקינים מצלמה כשאין לנו חשד, או לפני הבאת מטפלת, אנחנו ממליצים להתקין מצלמת אבטחה גלויה שתגרום להרתעה בנוכחותה הנראית לעין.

פרטים נוספים בנושא מצלמות אבטחה ופתרונות מצלמות אבטחה אונליין תוכלו למצוא בלינק:




פרטים נוספים על רכישת מצלמת אבטחה ושירותי הענן תוכלו למצוא באתר האינטרנט שלנו:

לשירותכם,
צוות Neocam
info@neocam.co.il
1-700-50-70-57